måndag 29 september 2008

Trött

Så, nu är jag pigg igen! För nu är klockan faktiskt bara 18:00 till skillnad från igår något senare då jag egentligen lade in det här inlägget.
Vi har nu börjat med analogt och har tagit första rullen film här, och fotograferat för att imitera Eugene Atget som var en av de första arkitekturfotograferna. Han plåtade även det "vanliga" livet i Paris. Där är ju faktiskt inte jag så det får väl bli lite bilder på livet i Hemse istället.
Denna rulle film är för övrigt framkallad och jag fick lite halvhastig panik då jag märkte att slutaren ligger och väntar in döden. Masse rektangulära områden på nästan varenda bild, så jag får låna en kamera av antingen Henke eller Annika (bra klasskamrater man har)!





2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Axel!
Jättefina bilder du tagit. Ljuset och kontrasterna gör verkligen att motiven lever sina egna liv.

Dennis Pettersson sa...

Ja, det var en vansinnigt kul kväll, bortsett från den där feta gubben och hans fru som skulle dansa bugg mitt i reggaen och knuffade bort alla andra från dansgolvet. Till slut drog jag till med en ordentlig vänsterbåge så att han for åt helvete. Haha.

Sidvyer, senaste månaden

Om mig

Mitt foto
Stockholm, Sweden
Allt på bloggen, där inget annat anges, är © Axel Bergendorff

Bloggarkiv